smart strategy marketing a marketingová komunikace

Odlište svůj produkt (část 1)

Jednou z nejdůležitější částí marketingu je odlišit produkt či službu od konkurentů na trhu. Žijeme však v hyperkonkurenční době. Kdy je velice těžké odlišit  fyzické vlastnosti výrobku. Zvláště velký problém je to u komoditních výrobků, které nabízejí jen velmi malé obměny. Nicméně i tak komoditní záležitosti jako mouka, sůl či ocel nabízejí možnosti k odlišení.

 

 

Jak tedy náš produkt odlišit?

Podívejme se na náš výrobek novým pohledem. Položme si otázku : komu slouží a jak by mohl být ještě více užitečný. Obsluhuje se dobře? Otevírá se dobře? Manipuluje se s ním dobře?


Zde je několik základních řešení, jak lze produkt odlišit a dodat mu tak na atraktivnosti. A hlavně - odlišit se od vaší konkurence.


1. Vlastnosti produktu

Je třeba říci, že většinu výrobků lze nabízet s novými odlišnými vlastnostmi. Náš produkt může mít více funkcí, zvládne opracovat tvrdší materiál, naše tiskárna pracuje tišeji, rychleji ……

Každá změna vlastností by pak měla přispívat ke zvýšení spotřebitelské hodnoty výrobku.

 

2. Kvalita provedení

Průzkumy ukázaly, že existuje silná závislost mezi jakostí výrobku a návratností investic. Lze říci, že vysoce jakostní výrobky vydělávají v průměru o 59% více než výrobky nízké jakosti. Není to k zamyšlení? V souvislosti s kvalitou však vždy musíme mluvit o dvou faktorech. O úrovni kvality a její konzistenci v čase. Kolik například restaurací si řeklo, že budou vařit z poctivějších surovin, z čerstvých surovin a vydrželo jim to pár týdnů.

Nemáte i Vy tento problém?

 

3. Stupeň konzistence

U nás ve smart strategy vidíme právě tuto cestu odlišnosti jako velice  vhodnou. Dle našeho názoru musí docházet ke shodě ve slibovaných vlastnostech produktu a skutečných. Nemůžeme zákazníkům na začátku něco slíbit a po prvním použití výrobku je zklamat. Není právě strategie Mc Donalds postavena taky na stupni konzistence? Ať jste na kterémkoliv konci světa, tak očekáváte že kvalita produktu je konzistentní. Že se na ni můžete spolehnout.

 

4. Trvanlivost produktu

Zákazníci v souvislosti s vaším výrobkem očekávají nějakou dobu trvanlivosti. Na základě zkušeností z minulých nákupů pak odhadují trvanlivost výrobku. Nemá být váš produkt trvanlivější než produkt konkurence? Nemá vaše baterie v automobilu vydržet více? Náplň ve vašem peru psát déle? Či váš výrobek stárnout pomaleji?

 

5. Spolehlivost produktu

Váš zákazník předpokládá, že se u Vašeho výrobku pravděpodobně v určitém čase neobjeví žádná porucha či selhání. Každý z nás má rád výrobky, na které se může spolehnout. Když sedám do auta chci dojet na místo určení, u běžeckých bot zase věřím v to, že se mi při běhu nerozlepí. Zlepšujte spolehlivost vašich výrobků.

 

 

Váháte jakou strategii odlišení zvolit?

Kontaktujte nás macat@smart-strategy.cz


Jméno:
Text:
2 + 3 =