smart strategy marketing a marketingová komunikace

Jak psát tiskovou zprávu

Public relations se dnes stává jednou z nejúčinnějších marketingových komunikací. Z nejvíce využívaných forem, jak informovat novináře a tím i naše zákazníky je tisková zpráva. Ta by měla být jedním z nejdůležitějších úkolů PR oddělení ve firmě. Než začneme zprávu psát, musíme si uvědomit komu je zpráva určena. To znamená - jaká cílová skupina má být zprávou zasažena. Jinak bude znít zpráva pro lokální média a jinak pro odborný časopis.

 

Jak tedy sestavit dobrou tiskovou zprávu?

 

1. Stěžejní zpráva musí být obsažena v titulku.

2. V prvním odstavci jasně zodpovězme zásadní fakta - KDO, KDY, KDE, JAK a PROČ.

3. Je nutné zaujmout novináře během 5 sekund.

4. Tisková zpráva není reklama. Nepřehánějte tedy a nepoužívejte superlativy.

5. Každá tisková zpráva musí obsahovat citaci důležité osoby.

6. Každá tisková zpráva musí obsahovat kontakt na osobu, která v případě zájmu podá vysvětlující informace

7. V záhlaví tiskové zprávy vždy představte Vaši firmu.

 

Přejeme mnoho úspěšně zveřejněných tiskových zpráv.

 

Bc. Radek Mačát

marketing consultant

 

Potřebujete napsat tiskovou zprávu?

Kontaktujte nás macat@smart-strategy.cz


Jméno:
Text:
2 + 3 =